Når du bestiller varer hos AO, varierer det, hvornår du kan forvente at modtage dem. Det afhænger af, om varen er på lager, er i restordre eller er en skaffevare.
Hvis varen er på lager, går der typisk førstkommende hverdag, før du modtager den, med mindre andet er anført.
Hvis varen er i restordre, er der anført en cirka-leveringstid ud for varenummeret. Tiden er baseret på oplysninger fra producenten/leverandøren.
Hvis varen er en skaffevare, skal du kontakte AO Johansen for oplysninger om, hvor lang leveringstid, der er på den.
Det er op til dig, hvordan og hvornår du gerne vil have dine varer leveret. AO tilbyder 4 forskellige leveringsformer – se nedenfor, hvilken der passer dig bedst:
Natlevering Hvis du vælger natlevering, bliver dine varer leveret før kl. 07 den efterfølgende arbejdsdag – med mindre du bor på Bornholm, der er undtaget fra denne ordning. Har du bestilt varer, der skal leveres med kran, bliver de leveret før kl. 10.
Daglevering Hvis du vælger daglevering, får du dine varer leveret den efterfølgende arbejdsdag inden kl. 15.
Afhentning i AO Butik Hvis du bestiller dine varer til afhentning i en AO-butik, står de klar til afhentning den efterfølgende arbejdsdag kl. 07.
Straksafhentning i AO Butik Hvis du bestiller varer til straksafhentning, bliver de pakket med det samme i den butik, du har angivet, og stillet klar til afhentning. Der går maksimalt en time, før varerne er klar, men som regel går det meget hurtigere. Du kan vælge at få besked via SMS, når dine varer er pakket og klar til afhentning.
Strakslevering Bestil en strakslevering og fortsæt det arbejde du er i gang med. Vi sender en bil med varerne. I Storkøbenhavn leverer vi varer fra direkte fra centrallageret. I resten af danmark leverer vi fra den nærmeste håndværkerbutik. Læs mere om AO Strakslevering her
Leveringen af de varer, du har bestilt, sker til din adresse i Danmark – den du har registreret dig med, da du blev oprettet som kunde – med mindre andet fremgår af ordrebekræftelsen. Skal varerne leveres til en anden adresse, skal du huske at notere det, når du bestiller.
Når du bestiller varer hos AO, bliver de forsynet med et track & trace-nummer, så du hele tiden ved, hvor din ordre befinder sig, og hvornår du kan forvente levering. Du kan følge ordren via både ordre- og fakturaoversigten på AO.dk.
Hvis du oplever, at en hel vareleverance udebliver, skal du kontakte vores kompetencecenter. Find kontaktoplysningerne til dit relevante kompetencecenter her:
Når du modtager dine varer fra AO, bør du tjekke leverancen med det samme og se, om den indeholder alt det, du har bestilt. Viser der sig, mod forventning, at være fejl og mangler i ordren, skal du påtale det med det samme. Ved rettidig reklamation er det os som leverandør, der skal afhjælpe fejlen og/eller manglen.
Find kontaktoplysningerne til dit relevante kompetencecenter her:
Ved levering til kunden af ordre på nettobeløb under kr. 1.500,- opkræves følgende leveringsomkostninger:
• Postlevering
kr 19,-
• Dagslevering
kr. 149,-
• Natlevering
kr. 199,-
• Levering med kranbil
kr 599,-
• Afhentning i butik (gælder ikke skaffevarer)
Gratis
• Energiomkostning i forbindelse med alle leveringer
kr 29,-
• Der opkræves ved bestilling af ikke-lagerførte varer og skaffevarer kr 95,- pr. ordre pr. leverandør med tillæg af eventuelle omkostninger eller gebyrer fra leverandøren. Ved gebyrer eller andre omkostninger opkrævet af leverandøren på over kr. 250,- fra AO’s leverandør viderefaktureres den fulde omkostning fra leverandøren.
OBS, leveringsstedet er kundens adresse, medmindre andet fremgår af ordrebekræftelsen.
Hjalp dette svar?
Tak for dit svar
-anvendes ikke-
Cookies på AO.dk bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold. Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.
Vil du vide mere om vores cookies, og hvordan du sletter dem, klik her